onsdag den 23. november 2011

Endelig..

Et strikkeralateret indlæg.... Der er kommet lidt af pindene, ikke meget det meste ligger stadig og venter på at blive strikket færdigt.

Fakta : Sharons spencer fra Wilferts
Garn : 525 g Inca wool fra hjertegarn købt i Roskilde i år
Pind : 6mm
Hot or not : Den er blevet brugt meget flittigt også selvom det har været for varmt til at havde den på. Har købt garn til en til. Det eneste der skal laves om på den næste er der hvor den skiller ved ærmerne det stykke skal lige være 2 cm længere så underdelen ikke starter midt på brystet...


Sokker er det også blevet til, Lauritz fødder vokser og skal nu have str. 40 i sokker. Godt man har en strikkemaskine..

Fakta : 2 par sokker (kun det ene par fotograferet det andet par er i skole)
Garn : Jacquard fra hjertegarn 104 g til begge par fra lageret..

Så har jeg været på julekugle workshop hos Sommerfugler med Arne og Carlos. Det var mega inspirerende

Og her er så min første julekugle... Virkelig nem at strikke, eneste minus er, at det ikke er fjernsyns strik og at jeg er i grunden ikke vild med at strikke med strømpepinde. Det er også derfor jeg ikke strikker sokker i hånden. Men men men der skal nok blive strikket et par stykker til.


2 kommentarer:

Helle sagde ...

Håber det er ok med en kommentar fra en ny strikke blogger...

Hvor er den spencer bare flot - den kunne jeg godt finde på at strikke til mig selv - tak for tippet :-)

Hygge-Strik sagde ...

Flot spencer i din ynglingsfarve, din julekugle er også blevet god, lav du bare nogle stykker af den til træet.