søndag den 29. marts 2009

Christel Seyfarth

Var til et fantastisk arrangement i Tikøb med Christel Seyfarth. Hun fortalte om sit strikkeliv og inspirationen til hendes bl.a sjaler. Jeg havde forudbestilt hendes fuglejakke, men hold da helt op hvor blev man bare fristet. Det var ligefør jeg var kommet hjem med et af hendes sjaler. Især fordi jeg egentlig ikke var vild med de farver sjalet var i og det snakkede jeg med hende om og i modsætning til Hanne Falkenberg er Christel meget lydhør. Hun kunne da sagtens sammensætte et kit til mig i de farver jeg gerne ville have. Så nu er jeg i tænkeboks. Jeg skal lige have lavet fuglejakken først og så må vi se.


Her ses Christel i midten.

Fuglejakken - sådan kommer min ikke til at se ud. Hende der har strikket denne her har lavet lange farveskift i fuglemønsteret og det vil jeg ikke. Tilgengæld vil jeg have lange farveskift i bundfarven i modsætning til her.

Her er så garnet til min fuglejakke - glæder mig rigtig meget til at skulle igang.

Så har min lokale strikkecafé også har fint besøg i form af Britta Wilfert. Det var også spændende at høre om hendes strikkeliv.


Og så har Line og hendes børn været på besøg. Her blev strikket, vundet garn op på krydsnøgleapparatet. Det var Lines datter rigtig god til.



Og lidt fik vi da også strikket. Lines kom da videre med sin Green Gable som lige skulle prøves på . Nu er den så blevet færdig så jeg lige på hendes blog.
Over and out - jeg må videre med Piruetten........

3 kommentarer:

britt sagde ...

Tak for en herlig dag!! Jeg er sikker på at din fuglejakke bliver helt fantastisk!
KH,
Britt

Mette G. sagde ...

Fantastiske farver. Bliver spændende at se din fuglejakke.

Mht. Hanne Falkenberg har jeg flere gange fået kits i de farver, jeg ønskede. Jeg sendte bare en mail direkte til hendes adresse i Mariager.

Mit sidste kit ville jeg gerne have i brun og beige (lidt kedeligt jeg ved det). Der var én brun og to beige farver, så de strikkede sågar prøver med hver af de beige farver for at se, hvilken der var flottest. Fin, fin service.

Ulla sagde ...

Hehehe - Glæd dig til Professor Layton. Men vær forberedt på, at det er en tidssluger af format :-D

Som Merete: HF laver også uofficielle farvesammensætninger. MEN hvis HF synes strikkeprøven er grim, ja så får man ikke lov.