fredag den 14. november 2008

Loop-de-Loop manøvren

mener Thea nok dette her er. Hun har set "små Einsteins" i fjernsynet mange gange og da hun spurte hvad jeg lavede og sagde at det vist nok var det der hedder magic loop så blev der meget bestemt sagt NEJ og forklaret at det hed det ikke - det hedder loop-de-loop-manøvren. OK så siger vi det......

Men som andre har jeg også fundet ud af det. Var egentlig lidt ærgelig over at jeg ikke nåede at se det og lært det på strikkefestivallen. Men da jeg forleden sad og fægtede med 4 strikkepinde nr. 7 og tykt garn så fik jeg da heldigvis nok og så måtte det bare prøves. Huskede noget med en rundpind på 80 cm og så var det egentlig ikke så svært at hitte ud af det. Ved ikke om det jeg gør er rigtigt, men det er også fuldstændig ligemeget for det jeg laver virker.

Her med dobbelt loop

Og her med enkelt - så nu går det bare derud ad med ærmerne til min islandske sweater.

Her ses de 2 store igang med at lave lasagne, det var for en uge siden, hvor jeg blev så irriteret på Sofaløven der ikke gad noget, at jeg nægtede at lave mad, så trådte ungerne i karakter og fik samarbejdet om at lave aftensmad, lasagnen blev rigtig god, selvom den var en anelse flydende.

Tilgengæld stod overskuds moderen kl. 23.30 en aften og lavede dej til boller som skal stå i køleskabet natten over, for så at stå op ½ time tidligere end ellers for at bage dem, så ungerne få lækre varme boller til morgenmad....

På strikkefronten står den på islandsk sweater, topstykke, ugler og PIF

I denne weekend står den også på arbejde 3x12 timers vagter der starter om 2½ time - glæder mig rigtig meget til at se mine kollegaer og få noget fagligt indput.

3 kommentarer:

Annette sagde ...

welkommen i weekendarbejdernes klub...*G*
også her er der arbejde...

IF Stjernen sagde ...

Så længe det ender rigtigt er det vel lige meget om det er rigtig gjort ;-) Jeg synes altså også at den loop metode er genial, for jeg kan jo ikke styre strømpepinde i nogen størrelser...
God arbejdslyst i weekenden.

Knus Britta

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Syn's ligesom jeg kender den maddiskussion.....

Jeg tror aldrig, jeg bliver gode venner med Magic Loop - jeg synes, jeg sidder og hiver og flår hele tiden. Er meget bedre venner med min strømpepinde.

KH Tina