torsdag den 6. november 2008

FO x 3

Så lykkedes det endeligt at blive færdig med FLS.


FAKTA : February Lady Sweater af Elizabeth Zimmermann

Garn : Jo Sharp - Alpaca Kid Lustre i farven Tuscany købt hos Nanna. brugt 425 gram ialt. 375 gram fra lageret og 50 gram supplering.

Pind : strikket på knit picks pind 4

Ændringer : Ærmerne er lavet 14 masker mindre, jeg synes de blev alt for slaskede til mig.

Hot or not : Det er ok ,jeg synes måske den er lidt for stor i hals åbningen, den måtte gerne have været mere "Green Gable" agtig i halsen. Jeg har da planer om at strikke en mere, men jeg tror at næste gang slår jeg op til en small i halsen i stedet for large.

Knapperne er nogle med gods i - arvestykker efter svigermor. Jeg synes selv de passer ret godt i farven til trøjen. Nu skal den så lige en tur i vaskemaskinen inden Sofaløven kommer hjem !!!!

Og Sofaløven har fået sin straf. Et stk. topstykke fra Geilsk i æblegrøn er nemlig bestilt. Har jo ellers været sådan lidt tilbage holdende med at købe store projekter som skal strikkes på små pinde, men topstykke måtte jeg bare eje.


Andet strik er det da også blevet til

Fakta : Odessa fra Grumperina kan downloades på Ravelry
Garn : 100 % angora garn - 22 gram fra lageret
Pind : strikket på pind 3½ og 4
Hot or not : Tja, den sidder rigtig godt, men hverken farven eller huen klæder mig. Og så fnugger den helt vildt, Overvejer at hækle nogle blomster og sætte på den så den bliver ligt mindre fesen. Men jeg skal da nok få gået med den - for den er godt nok lækker blød at have på.


Så blev min første PIF også sendt afsted og modtaget af Lise.


Fakta : Grydelapper, mønstret er fra Annette Danielsens nye bog strikket i dobbeltstrik
Garn : Bomuldsgarn fra lageret 60 gram ialt.
Pind : Strikket på pind 3½ (tror jeg nok)
Hot or not : Det må Lise jo afgøre, men det bliver ikke de sidte grydelapper jeg strikker i dobbeltstrik, for det er både nemt og sjovt.

Nu strikkes der så på min islandske sweater og en ugletrøje og jeg prøver på ikke at starte mere op før en af disse 2 er færdige....

5 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Wouw, hvor du rykker ;o) Vi har da vist været ude i en ordentlig gang synkronstrik uden at vide det. FLS og i går lavede jeg en Odessa færdig, og jeg har næsten lige afsluttet tørklædet med sommerfugle i dobbeltstrik fra Strik naturligvis....spooky-spooky...

KH Tina

Annette sagde ...

Det er da godt gået med det du har fået færdig....
Den fnuggende hue kan evt puttes i fryseren, det afhjælper det lidt...
Grydelapperne må da være et hit... de er smukke...

Garn, hund & kat sagde ...

Hold da op en masse du sådan vupti fik færdigt og heldige Lise :-)

Din FLS er FIIIIIIIIIIN

Merete sagde ...

Sikke en masse ting, du lige pludselig er færdig med.
Grydelapperne er super fine.

Merete

Anonym sagde ...

Aaaai, så overhalede du mig noget så grundigt! *fnis* Mit laaaange tørkæder ligger i vinterhi lige nu, da der trænger sig meget andet nødvendigt på. De er blevet rigtigt fine, dine grydelapper! Odessa er da også sød, den ligner et snefnug: :o)
FLS er også rigtig fin, elsker farven!