onsdag den 13. august 2008

Så skete det endelig

Der er faktisk siden midten af børnehaveklassen talt om hvornår Asta fik en rokketand. Hun har ventet og ventet på at det skulle ske. I foråret tabte bedste veninden så sin første tand og Asta blev endnu mere utålmodig. Jeg prøvede at forklare hende at hun jo var 1 år yngre end de andre i klassen og at hendes tænder bare sad rigtig godt fast osv... Men endelig skete det før sommerferien at den rokkede en lille smule og der er godt nok blevet hevet i den tand hele ferien. Og cool det må man sige hun er - efter at have set en tandudtrækning i henholdsvis "Emil fra Lønneberg" og "Alle vi børn i Bulderby" bandt hun en tråd om tanden og på døren og så smak hun døren i. Men desværre røg tråden af flere gange og tanden var nok ikke parat endnu. Men i går lykkedes det så. Den var blevet så løs at Asta som hun selv sagde " så tog jeg godt fat i den og hev til" og ud røg den.
Under hovedpuden blev den lagt i nat og vupti en funklende 20 var der så i bytte i morges. Hun siger selv at hun ikke så tandfeen, men hørte hende - altså
suset fra hendes vinger......

1 kommentar:

Garn, hund & kat sagde ...

Sikke en stor begivenhed da :-) godt tandfeen kom forbi - hende havde vi ikke hørt om i min barndom

Forresten har jeg nu lagt billeder ind af mine kræ, så du kan se dem på bloggen

hk
Rikke

ps: kommer du på tirsdag?