fredag den 8. august 2008

4 timer til

OL åbningsceremoni. Strikkepindene er klar, garnet er klar og opskriften ligger klar.

Jeg har meldt mig til Ravelympics. Jeg skal strikke min anden Super Karla ønskekappe. Denne gang i ensfarvet - garnet er hjetegarns merino/silk blanding.
For at deltage i Ravelympics har jeg fået færdig gjort en del små projekter så der ikke lå alt for mange Ufoer i sofaen.


Fakta : 2 pelstasker til Asta og Thea ,

Garn : pelsgarn fra lageret, garnbandarolen er blevet væk - 85 gram fra lageret

Pind : 5½

Hot or not : Jeg synes godt nok de er grimme.... Men pigerne er helt vilde med dem.


Fakta : GAAA - en del mønstre fra bogen, men også nogle jeg har fundet på nettet

Garn : Hjertesock - ialt 665 gram fra lageret

Pind : 4 - strikket i dobbeltgarn

Ændringer : Jeg har ikke lavet en kant rundt, forsøgte, men den blev bare så grim

Hot or not : tja, det er da meget pænt, men ikke som et barnevognstæppe, det er alt for tungt og stift. Men tæppet er færdigt - langt om længe - startede i feb. 2006 og blev færdig i juli 2008. Så nu kan atter en UFO streges



Fakta : Hæklede grydelapper - lige ud af hovedet

Garn : Bomuldsgarn i 2 farver - brugt ialt 150 gram fra lageret på begge par

Hot or not : Hot, det grønne par hænger i sommerhuset og det andet par herhjemme.

Regitzes jakke er også blevet færdig, men den mangler knapper så den må vente med at blive vist frem, men den er blevet rigtig flot og klæder hende perfekt.

Nå men nu må jeg hellere få luftet et par børn så de kan være stille resten af eftermiddagen når jeg skal strikke. Sofaløven er nemlig ikke hjemme sidst på dagen da han skal ud og sejle kapsejllads. Nej og det er ikke i Kina han skal sejle kapsejllads men i Hellerup. Det andet er ellers prøvet til OL i 1996

2 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Du sprøjter da bare færdige projekter ud for tiden...vildt.

Lyder som en dejlig sommer, I har haft i sommerhuset. Og hvor mange kan lige prale af at være blevet fotograferet sammen med en vis Miss Hilton.... ;o)

Nu kommer sportsidioten lige op i mig - hvilken båd sejlede sofaløven i Alanta?

KH Tina

Pia sagde ...

Sikke en masse ting, du har fået gjort færdige... Jeg mangler kun 1/2 felt i at have strikket alle felter til GAAA nu (meldte den til Ravelympics som WIP Wrestling) - og er startet på sammensyning... jeg overvejer faktisk kraftigt en retstrikket kant i stedet for snoningen, som jeg egentlig ikke synes om :-))))
Knus fra Pia - i Malmö