onsdag den 28. maj 2008

Stikkelsbær færdig.

Den har været længe undervejs, men lørdagens strik-in i Rungsted og 6 timer på Riget i går gjorde at jeg endelig blev færdig. Den blev syet sammen for lidt siden, til strikkecafe her i Ordrup, og mangler nu kun 2 knapper som jeg lige skal have fundet frem.


Fakta : Strikkelsbær fra Hønsefødder osv.... strikket i str. 4 år. Opskriften er fulgt, strikket på p. 3, ved ikke om strikkefastheden passer for det kræver jo at man laver en strikkeprøve...

Garn : Opal uni købt på strikkefestivallen sidste år fra Vivian

Forbrug : 205 gram

Hot or not : Jeg synes jo den er sej, men nu må vi se om Malthe vil prøve den nu, hvor den er færdig. Jeg tror nu først den passer ham rigtig næste år hvor han bliver 3. Men hvad gør det, jeg er jo igang med en anden model i str. 2 år som han nok kan passe til efteråret.



Var som før nævnt til strik-in i Rungsted i lørdags hos Lene. Det var super hyggeligt med fantastiske kvinder, overdådigt med det kulinariske og solrigt vejr, så solrigt at jeg kom hjem med en meget rød skulder. Jeg fik også set Meretes "Knit Picks" og sådan nogle må jeg jo også eje. Her ses lidt stemningsbilleder derfra.




I dag har jeg så været til strikkecafé hos min lokale te-forhandler og der kan man jo heldigvis også møde en enkelt webstrikker Anne-Marie fra Birkerød som også var med hos Lene i lørdags. Ja det har været suverænt med 2 strikkearrangementer på en uge.

5 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Hey strik-in løve :-)
Stikkelsbær er blevet rigtig flot.

Anonym sagde ...

Jeg er sikker på at han bliver glad for den - den er skøn - og der er et eller andet med børn og hætter. Som om der er legetøj i tøjet med sådan en hætte.
KH Britt

Annette sagde ...

Ej hvor hyggeligt med flere strik-ins på få dage...
Trøjen er rigtig fin...
kh
Annette

Vivian sagde ...

Den er super sej!!
Hvor fine billeder fra jeres strik-in, dejligt at se nogle velkendte, og et par 'nye' ansigter, så er man der jo næsten selv!

KH Vivian

Anonym sagde ...

Hej Lene

Jeg glæder mig til Malthe skal prøve sin nye trøje. Bliv ikke ked af det når han skiger første gang - sådan er det med al nyt tøj, men til gengæld elsker han sit tøj meget højt efter at have prøvet det et par gange, og så kan være svært at få lov til at tage af igen :-) - ja, og det er på helt samme måde med hans sko :-)

Hilsen Lea