onsdag den 27. februar 2008

Urimelig ventetid

22/2-2008

er noget man skal vænne sig til også selv om man ER inde for systemet og kender alle procedyrerne og alle de ting der kan udsætte ens behandling. Men nogle gange er det bare FOR meget...
Hver torsdag i de sidste 3 uger har Lauritz skulle i fuld narkose og har derfor også skulle faste. Første gang kom vi ned kl. 13 - næste gang kl. 14 og i går kom han så først ned kl. 17 efter at have sultet i 20 timer.....
Det er bare ikke rimeligt. Hvis vi have vidst det havde han kunne få morgenmad den dag. Og noget at drikke i løbet af dagen, men de sagde hele tiden der går kun en time... Og de blev så lige til 5 timer ekstra oven i den første tid vi havde. Lauritz gik totalt sukkerkold og blev sur og irritabel. Og han kan være glad for at have en meget forstående mor for ellers tror jeg nok, at jeg som nogle dyrearter havde valgt at æde ham.
Men det gik. Han klare det med at skulle bedøves helt fint - ingen problemer der, han har nok også hørt mig fortælle om alle de bedøvede patienter der er på mit arbejde.
Det forste han plejer at sige når han vågner og det går hurtigt med at vågne igen, max. 10 min. Så bliver der spurt efter mc Donalds eller fransk hotdog. P.gra. medicinen har han også fået en glubende appetit. Og på 1 uge har han taget 2 kg. på. Det er helt fint for han vejede i forvejen 8kg for lidt.


Ventetiden gør heldigvis også at jeg jo får strikket en del. Malthes trøje mangler 5cm på ryggen
Lauritz pirathue er blevet færdig og den klæder han rigtig godt.

Fakta :
Design : We call them pirates
Størrelse : Har næsten fulgt opskriften , men jeg har lavet en ribkant forneden og kun 2 rækker pirater
da den ellers ville blivet alt for stor.
Den er strikket på pind 4
Garn: Smart fra Sandnes. 60 gram ialt (48g. sort og 12g. hvid)
Hot or not : Hot hot hot


Prinsessesvøbet går det også fremad med. Mangler kun 600 rækker. Det hjalp på det at være til strikkecafe hos den lokale tehandler. Hun var også i gang med svøbet, men havde svært ved at finde ud af ydreborden og den havde jeg så lovet at hjælpe hende med. Det blev også til et nyt bekendskab med Anne-Marie fra Birkerød som også er Webstrikker. Det var rigtig hyggeligt at møde hende og jeg håber da vi ses til næste strikkecafe.
Her ses hun (i dyb koncentration og i den røde trøje)

Ingen kommentarer: