onsdag den 27. februar 2008

Familien halveret

19/01/2008

Så er det kun den ældste og yngste der er hjemme. De 2 andre sidder nu i flyet sammen med sofaløven og min veninde og hendes familie på vej mod sneklædte bjerge i Frankrig... Og jeg er ikke misundelig. Står ikke på ski, har prøvet flere gange men det siger mig intet.. Så ingen grund til at spilde penge på det.¨


Så nu har jeg en uge hvor der bare kan strikkes igennem. Jeg startede i mandags med Regitzes Tilde og ligenu ligger den så i vaskemaskinen og krymper




Her ses den inden. Den ligger i eddike fordi mens jeg strikkede den smittede det sorte og brune garn meget af på fingrene, så i håb om det ikke skal smitte på resten blev den lagt i blød.



Jeg har også fået strikket 2 par sokker færdige (på strikkemaskinen - der bliver ret sikker ikke strikket strømper i hånden mere)Et par til mig og et par til sofaløven.



Ialt 143 gram fra lageret. Sofaløvens kan ikke fremvises da de er på vej til Frankrig.

Så har jeg fået tjek på mine WIP og diverse UFO'er og det var en deprimerende oplevelse. Jeg har smidt 3 UFO'er ud,
2 er trævlet op og de sidste 3 UFO'er håber jeg så at få strikket/hæklet færdige i år... Eller i det mindste 1 af dem.







14/01/2008


Min næstældste UFO er væk
ENDELIG blev jeg færdig med min hæklede bluse - 3½ år har det taget at få den færdig.
Fakta :
Design : Opskriften er købt som et kit fra Netgarn
Størrelse : Den er hæklet i large. Og jeg har fulgt opskriften.
Garn: Egyptisk bomuld - Mandarin petit 282 gram ialt fra lageret.
Hot or not : Jeg ved ikke rigtig, billedet viser ikke helt farven den er grå i grå. Måske til sommer vil den være et hit. Men en ting er sikkert, jeg skal IKKE hækle flere bluser foreløbig.....

Ingen kommentarer: